Social Media Marketing, wat zijn de beste tijden?

Amerikaanse onderzoekers hebben een onderzoek gedaan naar social media marketing en dan met name wat het beste tijdstip is om je doelgroep te bereiken. Dit onderzoek nemen we graag met je door.
Voor Facebook gelden meerdere dagen die het best uit het onderzoek zijn gekomen om te posten. Het gaat hierbij om donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Van deze vier dagen hebben berichten die op zaterdag en zondag gepost worden een hogere betrokkenheid van 32%. Wanneer je grappige of luchtige content wilt plaatsen, kan dit het beste op de vrijdag. Het schijnt zo te zijn dat mensen op vrijdag een beter humeur hebben dan de rest van de doordeweekse dagen. Dit zijn natuurlijk algemene cijfers, maar wil je het echt toespitsen op jouw doelgroep? Gebruik dan de statistieken in Facebook om te kijken wanneer jouw doelgroep online is.
Wanneer je gericht bent op B2B, presteren je berichten op Twitter 16% beter gedurende werkuren. Bij B2C presteren je berichten 17% beter in het weekend. Over het algemeen is woensdag de beste dag om op Twitter je tweet te posten. Tussen 5 en 6 uur en rond 12 uur ’s middags zijn piekmomenten, omdat de werkenden dan hun ‘break’ hebben.
Dinsdag, woensdag en donderdag zijn de beste dagen om je bericht op Linkedin te posten. Wanneer je je bericht op maandag en vrijdag post, heb je kans op een hele lage betrokkenheid. De beste tijden voor LinkedIn zijn tussen 7 en 8 uur in de ochtend, 12 uur ’s middags en tussen 5 en 6 uur in de avond. Volgens de onderzoeken blijkt dat zakenmensen het prettig vinden om in de ochtend LinkedIn te bekijken, zoals het lezen van een krant in de ochtend. Voor LinkedIn betekent dit dus dat je het beste net voor werktijden of net na werktijden een bericht kan posten.
Voor Pinterest geldt het dat je het beste berichten kunt posten gedurende het weekend. De beste tijd om te posten is tussen 8 en 11 uur op de zaterdagochtend. Post doordeweeks geen berichten gedurende werkuren, dit is volgens onderzoek het slechtste moment voor Pinterest. Zorg ervoor dat je bericht een call to action bevat. Wanneer je op piekuren een bericht post zonder een call to action, blijkt dat 80% van de mensen die je bericht ziet, niet zullen zorgen voor interactie op je bericht.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is ’s ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd. Tip: post voornamelijk buiten werkuren.
Google+
Woensdag is de beste dag om een bericht te posten op Google+. Vermijd posten op hele vroege ochtenden en de late avonden. De tijden die je het beste aan kunt houden zijn tussen 9 en 11 uur in de ochtend en tussen 12 en 1 uur in de middag. De beste tijd en dag om je bericht te posten is op woensdagochtend tussen 9 en 11 uur.
Deze bevindingen zijn gebleken uit verschillende Amerikaanse onderzoeken, maar voor social media marketing blijft het wel belangrijk om te analyseren wat jouw doelgroep leuk vindt en wanneer zij online zijn.
Bron: Fueld en Marketingprofs

Voor Tency Productions uit Amsterdam hebben we een nieuwe website online mogen zetten. Tency Productions is als tv producent al enkele jaren één van de meest toonaangevende leveranciers van daytime programma’s voor RTL4, SBS6 & Videoland. Mooie televisie maken van zeer hoge kwaliteit staat dan ook bovenaan. Naast o.a. Hart van Goud, Roadtrip Curaçao heeft Tency Productions ook het programma Het Spaanse Leven op RTL4. Het Spaanse Leven is een programma over het party-eiland Ibiza waarin de diversiteit van deze magische bestemming wordt getoond. De kijker wordt meegenomen op een spirituele tour en toont de ongerepte natuur. Maar er is ook aandacht voor the rich and famous op één van de meest vrije plekken ter wereld. Door onze samenwerking kon een sponsorschap niet achterblijven van dit tv programma.

Project77 heeft dankzij Ondernemend Grijpskerk en Dorpsbelangen een volledige restyle van de website ingrijpskerk.nl mogen realiseren. Zo'n 10 jaar geleden werd de website online gezet (na een brainstormsessie in voormalig café de Tapperij) en werd het een vaste waarde in de informatievoorziening naar de inwoners in en rond Grijpskerk. Dat het een vaste waarde is geworden is te zien in de dagelijkse bezoekers op de website. Er zitten wel eens pieken bij dat er tussen de 1.300 en 1.500 bezoekers per dag op de website kijken.

Door veranderingen in de algoritmes van sociale media wordt het voor bedrijven moeilijker en duurder om volgers te bereiken. Een goed alternatief daarvoor is emailmarketing. Door emailadressen te verzamelen kan je 1 op 1 contact hebben en houden met je doelgroep (klanten en potentiele klanten) Onlangs hebben we voor Gwen van Poorten dit gerealiseerd zodat ze nu wekelijks kan communiceren met haar fanbase. Voor Can Canto Ibiza hebben we een brochure gemaakt die na het invullen van je mailadres te downloaden is. Voordeel? De bezoeker kan nu desgewenst mailingen ontvangen met daarin leuke aanbiedingen mbt beschikbaarheid in de villa, maar ook leuke tips op het eiland Ibiza en informatie over vliegtickets en huurauto's.

In september was de EasyToys-soap in de landelijke media. Ook de heren van Veronica Inside hebben dit onderwerp uitvoerig besproken tijdens hun goed bekeken tv programma.
De KNVB hield de samenwerking tussen FC Emmen en de potentiële hoofdsponsor EasyToys eerder nog tegen op basis van de reglementen.
Daarin staat dat een sponsor niet in strijd mag zijn "met de goede smaak of het fatsoen”.